ARJEN RUOKAPÄIVÄKIRJA KUVINA

Otin kuvia aterioistani ruokapäiväkirjaa varten edellisviikolla. Ei mitään stailattuja ruokakuvia, vaan juuri ennen syömistä äkkiä napattuja otoksia suoraan eväspurkeista. Joskus ateriat saattavat olla muutaman päivän aika samanlaisia. Esimerkiksi tein chilisiä lihapullia ja uunikasviksia riisin kanssa kerralla suuren satsin. Sainkin syödä sitä sitten muutaman päivän.

Alla jaan neljän päivän ateriani kuvina. Huomatkaa, että olen oikeasti skarpannut. Ei löydy ihan hirveästi herkkuja. Mitä mieltä on personal trainerini Elina? Mielestään voisin lisätä pehmeiden rasvojen määrää.

Päivä 1

Päivä 1

  • aamupalaksi kananmunaa pinaatilla ja tomaatilla sekä tonnikala-avokado-moniviljaleivät
  • lounaaksi täysjyväriisiä lihapullilla, porkkanoilla ja parsakaalilla sekä loraus oliiviöljyä
  • välipalaksi Yosa Sport marjaisa, cashewta ja banaani
  • päivälliseksi samaa kuin lounaalla, mutta vähän enemmän vihreää kyljessä sekä pehmeä raejuusto ja härkäpapuleivät voilla
  • iltapalaksi puolukka-herukka-banaani-juggesmoothie kaurahiutaleilla ja cashewlla

Päivä 2

Päivä 2

  • aamupalaksi iltapalasmoothiesta tehtyä puuroa lisäämällä kaurahiutaleita, chiasiemeniä, auringonkukansiemeniä ja kurpitsansiemeniä sekä paistettu muna ja härkäpapuleipä voilla
  • samaa lounasta kuin eilen
  • välipalaksi aamun tuorepuuroa, mandariini ja Evoken välipalapatukka
  • illalliseksi ProShape suklaa kauramaitoon sekoitettuna
  • iltapalaksi härkäpapuleipää banaanilla sekä Yosa Sport päärynä-vanilja

Päivä 3

Päivä 3

  • aamupalaksi tonnikala-avokado-moniviljaleivät ja raejuustoa
  • välipalaksi ProShape suklaa kauramaitoon
  • lounaaksi kana-leipäjuusto-salaatti
  • päivälliseksi makaronilaatikkoa ja porkkana salaatiksi
  • iltapalaksi juggea, mandariini ja vähän ProShape suklaata

Päivä 4

Päivä 4

  • aamupalaksi ProShape suklaa kauramaitoon
  • lounaaksi kana-leipäjuusto-salaatti
  • päivälliseksi sama salaatti, parmesaanilla, sekä siemennäkkäri ja muutama ruissipsi
  • välipalaksi jugge puolukoilla, banaanilla ja kauraleseillä sekä keitetty kananmuna
  • iltapalaksi härkäpapuleipää avokadolla ja tomaatilla, kananmuna ja mandariini

Minulla on erilaisia työvuoroja ja ne vaikuttaa siihen, että missä ja milloin syön minkäkin aterian ja missä järjestyksessä ne syön. Syön silti aika tasaisesti 3-4 tunnin välein ja viisi kertaa päivässä.

Juon joka aamu PowerCocktailin eli suolistonhyvinvointijuoman ja herättäjäni. Täytyy tehdä näistä aivan oma postauksensa, sillä asiaa riittää. Iltaisin juon iltajuomani, Restoraten. Ennen lomaa puhdistin kroppaani D-drinkillä ja Herbaslim -yrttiteellä. Vettä juon päivässä noin kolme litraa. Teetä tai kahvia fiiliksestä riippuen juon päivässä 0-2 kupillista.

Viime viikolla täällä oli hiljaista, sillä olin lomalla Espanjassa.  Minun oli tarkoitus jatkaa aterioiden kuvailuja myös reissussa, mutta välillä se unohtui, kun oli vaan niin lomalla. Tuli sallittua itselle herkku jos toinenkin loman aikana. Pikakelataan siis edellinen viikko. Ei vaiskaan, aivan tietoisia valintoja tein. Överimmäksikin olisi voinut vetää. Onneksi salaatit ja tuoreet hedelmät kompensoi. Ja askelmäärät, joita tuli päivittäin paljon! Omasta mielestäni en onnistunut loman ruokailuissa niin hyvin, kuin olin suunnitellut onnistuvani. Ei silti harmita, koska se oli vain yksi viikko viidestäkymmenestäkahdesta.

Aivan ihanaa on ollut palata normaalirytmeihin ja omaan arkiruokailuun❤ Yosa Sportia ja aamupuuroa tuli niin ikävä! On se vaan tärkeää oman jaksamisen kannalta, mitä suustansa alas laittaa.

Mitä mieltä olette lomalla herkuttelusta ja ruokailusta yleensäkin?

Ps. Oletteko huomanneet joulukalenterini instagramissa ja facebook-sivuillani?

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s